
Werkervaring
November 2024 tot heden - Gemeente Voorschoten
Taken en verantwoordelijkheden als Teammanager Projecten, Communicatie en Ondersteuning:
- Strategische advisering en ondersteuning directie en bestuur
- Leidinggeven aan de clusters Projecten, Communicatie en Bestuurs-, Management- en Projectondersteuning (30 medewerkers in totaal)
- Ambtelijk opdrachtgever diverse afdeling overstijgende projecten (fysiek, sociaal en concern)
- Ontwikkeling en implementatie projectmethodiek
- Vertegenwoordiging gemeente bij regionale overleggen
- Onderdeel van het MT Bestuur
Januari 2024 tot augustus 2024 - 's Heeren Loo
Taken en verantwoordelijkheden als Manager Bedrijfsvoering regio Zuidwest-Nederland:
- Leidinggeven aan de afdelingen Plan-/Flexbureau, Beleid, kwaliteit en projecten, Preventie en veiligheid, Coaches en casemanagers, Secretariaat en balie, Klantcontact en Zorgbemiddeling, Cliëntenadministratie en Vrijwilligerscoördinatie (145 medewerkers in totaal)
- Verantwoordelijk voor de positionering, aansturing en bewaking van de bedrijfsvoeringsprocessen binnen de regio Zuidwest-Nederland
- Verantwoordelijk voor de effectieve sturing en bewaking op de processen rondom de dienstverleningsovereenkomsten met de landelijke concerndiensten
- Eindverantwoordelijk binnen de regio Zuidwest-Nederland voor de regionale implementatie, uitvoering en borging van het landelijke bedrijfsvoeringsbeleid, inclusief werkprocessen
- Medeverantwoordelijk voor de coördinatie van het regionale zorgverkoopproces
- Op tactisch en strategisch niveau bijdragen aan de realisatie van de regionale en regio-overstijgende doelstellingen
- Strategisch businesspartner van de regiodirecteur
- Onderdeel van het regionale MT
Januari 2018 tot januari 2024 - Provincie Zuid-Holland
Mei 2022 tot januari 2024 Domein Water, Klimaat en Natuur
Taken en verantwoordelijkheden als P(ersoneels) Manager (a.i.):
- Leidinggeven aan de teams Biodiversiteit en Natuur, Beheer Natuur- en recreatiegebieden en Flora- en faunabeheer (80 medewerkers in totaal)
- Faciliteren en stimuleren van persoonlijke en professionele ontwikkeling medewerkers en actief bijdragen aan de lerende organisatie
- Zorgdragen voor een transparant en zorgvuldig matchproces van medewerkers op capaciteitsvraagstukken en bewaken balans interne medewerkers en externe inhuur
- Verantwoordelijk voor de kwantitatieve en kwalitatieve teamsterkte
- Verantwoordelijk voor themaontwikkeling binnen het Domein (onder andere toepassing Strategische Personeelsplanning en doorontwikkeling professionele teams in het kader van opgavegericht organiseren)
- Onderdeel van het O(pgaven) en P(ersoneel) beraad van het Domein
Juni 2021 tot mei 2022 Afdeling P&O
Taken en verantwoordelijkheden als Manager en Opdrachtgever:
- Leidinggeven aan de teams HR Concernadvies, Recruitment, HR Development, HR Beleid en Analytics (45 medewerkers in totaal)
- Verantwoordelijk voor de aansturing en bewaking van meerdere (complexe) opdrachten zoals doorontwikkeling PZH Akademie, implementatie Digitaal leren (LMS), professionalisering Recruitment, doorontwikkeling Expertisecentrum Faciliteren leren opgavegericht werken (FLOW) en Talentontwikkeling
- Onderdeel van het MT P&O
- Lid van interne Interim-Management pool (IMC)
Januari 2018 tot juni 2021 Afdeling Facilitaire Zaken
Taken en verantwoordelijkheden als Manager, plv. Afdelingshoofd en Opdrachtgever:
- Leidinggeven aan team Inkoop (35 medewerkers in totaal)
- Plaatsvervangend Afdelingshoofd Facilitaire Zaken (180 medewerkers in totaal)
- Verantwoordelijk voor de aansturing en bewaking van meerdere (complexe) opdrachten zoals versterken positie team Inkoop, professionalisering inkoop en aanbesteden binnen organisatie, optimalisatie contract- en leveranciersmanagement, Beter Aanbesteden (in samenwerking met onder andere Rijk, Unie van Waterschappen en VNG)
- Onderdeel van projectgroep “Van bestelling tot betaling”
- Product owner a.i. purchase-to-pay oplossing
- Medeverantwoordelijk voor doorontwikkeling Facilitaire Zaken (“facilitaire dienstverlening van de toekomst”)
- Onderdeel van het MT Facilitaire Zaken
Maart 2012 tot januari 2018 - Gemeente Zoeterwoude
Rollen, taken en verantwoordelijkheden als Strategisch manager Concernzaken:
- Leidinggeven aan de afdeling Concernzaken die bestaat uit de teams Facilitaire dienstverlening, DIV, Bestuurssecretariaat, Economische Zaken, Milieu en Duurzaamheid, Openbare orde en Veiligheid en Regionale samenwerking (28 personen in totaal)
- Regie voeren op de uitbestede taken (o.a. Holland Rijnland, Omgevingsdienst West Holland, Veiligheidsregio Holland Midden en Servicepunt71) en het maken van verbinding tussen de gemeentelijke organisatie en de verbonden partijen
- Verantwoordelijk voor de positionering, aansturing en bewaking van de bedrijfsvoeringsprocessen binnen de gemeentelijke organisatie
- Verantwoordelijk voor de effectieve sturing en bewaking op de processen rondom de dienstverleningsovereenkomst met Servicepunt71
- Eindverantwoordelijk binnen de Gemeente Zoeterwoude voor de implementatie, uitvoering en borging van het regionale bedrijfsvoeringsbeleid, inclusief werkprocessen
- Op tactisch en strategisch niveau bijdragen aan de realisatie van de regionale en regio-overstijgende doelstellingen
- Strategisch businesspartner van de gemeentesecretaris en burgemeester
- Onderdeel van het MT
- Plaatsvervangend manager Sociaal Domein (30 personen in totaal)
- 2e loco gemeentesecretaris
- Programmamanager organisatieontwikkeling (januari 2017 tot vertrek)
- Hoofd BHV, Hoofd Informatie en Publieke zorg binnen het Team Bevolkingszorg (rampenbestrijding en crisisbeheersing)
- Binnen Servicepunt71 (Shared Service Centrum Bedrijfsvoering) verband: verbindingsofficier/contractmanager, expert HRM en Juridische Zaken, onderdeel van het Werkgeversberaad en lid stuurgroep VRIS (versterken regionale I-samenwerking)
Voor meer informatie over mijn loopbaan en opleidingen verwijs ik graag naar mijn curriculum vitae.