Werkervaring

 

November 2024 tot heden - Gemeente Voorschoten 

 

Taken en verantwoordelijkheden als Teammanager Projecten, Communicatie en Ondersteuning: 

  • Strategische advisering en ondersteuning directie en bestuur 
  • Leidinggeven aan de clusters Projecten, Communicatie en Bestuurs-, Management- en Projectondersteuning (30 medewerkers in totaal) 
  • Ambtelijk opdrachtgever diverse afdeling overstijgende projecten (fysiek, sociaal en concern) 
  • Ontwikkeling en implementatie projectmethodiek 
  • Vertegenwoordiging gemeente bij regionale overleggen 
  • Onderdeel van het MT Bestuur

 

Januari 2024 tot augustus 2024 - 's Heeren Loo

 

Taken en verantwoordelijkheden als Manager Bedrijfsvoering regio Zuidwest-Nederland: 

  • Leidinggeven aan de afdelingen Plan-/Flexbureau, Beleid, kwaliteit en projecten, Preventie en veiligheid, Coaches en casemanagers, Secretariaat en balie, Klantcontact en Zorgbemiddeling, Cliëntenadministratie en Vrijwilligerscoördinatie (145 medewerkers in totaal) 
  • Verantwoordelijk voor de positionering, aansturing en bewaking van de bedrijfsvoeringsprocessen binnen de regio Zuidwest-Nederland 
  • Verantwoordelijk voor de effectieve sturing en bewaking op de processen rondom de dienstverleningsovereenkomsten met de landelijke concerndiensten 
  • Eindverantwoordelijk binnen de regio Zuidwest-Nederland voor de regionale implementatie, uitvoering en borging van het landelijke bedrijfsvoeringsbeleid, inclusief werkprocessen
  • Medeverantwoordelijk voor de coördinatie van het regionale zorgverkoopproces
  • Op tactisch en strategisch niveau bijdragen aan de realisatie van de regionale en regio-overstijgende doelstellingen 
  • Strategisch businesspartner van de regiodirecteur  
  • Onderdeel van het regionale MT 


Januari 2018 tot januari 2024 - Provincie Zuid-Holland

 

Mei 2022 tot januari 2024 Domein Water, Klimaat en Natuur 

Taken en verantwoordelijkheden als P(ersoneels) Manager (a.i.): 

  • Leidinggeven aan de teams Biodiversiteit en Natuur, Beheer Natuur- en recreatiegebieden en Flora- en faunabeheer (80 medewerkers in totaal) 
  • Faciliteren en stimuleren van persoonlijke en professionele ontwikkeling medewerkers en actief bijdragen aan de lerende organisatie 
  • Zorgdragen voor een transparant en zorgvuldig matchproces van medewerkers op capaciteitsvraagstukken en bewaken balans interne medewerkers en externe inhuur 
  • Verantwoordelijk voor de kwantitatieve en kwalitatieve teamsterkte 
  • Verantwoordelijk voor themaontwikkeling binnen het Domein (onder andere toepassing Strategische Personeelsplanning en doorontwikkeling professionele teams in het kader van opgavegericht organiseren) 
  • Onderdeel van het O(pgaven) en P(ersoneel) beraad van het Domein 

 

Juni 2021 tot mei 2022 Afdeling P&O 

Taken en verantwoordelijkheden als Manager en Opdrachtgever: 

  • Leidinggeven aan de teams HR Concernadvies, Recruitment, HR Development, HR Beleid en Analytics (45 medewerkers in totaal) 
  • Verantwoordelijk voor de aansturing en bewaking van meerdere (complexe) opdrachten zoals doorontwikkeling PZH Akademie, implementatie Digitaal leren (LMS), professionalisering Recruitment, doorontwikkeling Expertisecentrum Faciliteren leren opgavegericht werken (FLOW) en Talentontwikkeling 
  • Onderdeel van het MT P&O
  • Lid van interne Interim-Management pool (IMC)

 

Januari 2018 tot juni 2021 Afdeling Facilitaire Zaken 

Taken en verantwoordelijkheden als Manager, plv. Afdelingshoofd en Opdrachtgever: 

  • Leidinggeven aan team Inkoop (35 medewerkers in totaal) 
  • Plaatsvervangend Afdelingshoofd Facilitaire Zaken (180 medewerkers in totaal) 
  • Verantwoordelijk voor de aansturing en bewaking van meerdere (complexe) opdrachten zoals versterken positie team Inkoop, professionalisering inkoop en aanbesteden binnen organisatie, optimalisatie contract- en leveranciersmanagement, Beter Aanbesteden (in samenwerking met onder andere Rijk, Unie van Waterschappen en VNG) 
  • Onderdeel van projectgroep “Van bestelling tot betaling” 
  • Product owner a.i. purchase-to-pay oplossing  
  • Medeverantwoordelijk voor doorontwikkeling Facilitaire Zaken (“facilitaire dienstverlening van de toekomst”)  
  • Onderdeel van het MT Facilitaire Zaken 

 

Maart 2012 tot januari 2018 - Gemeente Zoeterwoude

 

Rollen, taken en verantwoordelijkheden als Strategisch manager Concernzaken: 

  • Leidinggeven aan de afdeling Concernzaken die bestaat uit de teams Facilitaire dienstverlening, DIV, Bestuurssecretariaat, Economische Zaken, Milieu en Duurzaamheid, Openbare orde en Veiligheid en Regionale samenwerking (28 personen in totaal) 
  • Regie voeren op de uitbestede taken (o.a. Holland Rijnland, Omgevingsdienst West Holland, Veiligheidsregio Holland Midden en Servicepunt71) en het maken van verbinding tussen de gemeentelijke organisatie en de verbonden partijen  
  • Verantwoordelijk voor de positionering, aansturing en bewaking van de bedrijfsvoeringsprocessen binnen de gemeentelijke organisatie 
  • Verantwoordelijk voor de effectieve sturing en bewaking op de processen rondom de dienstverleningsovereenkomst met Servicepunt71 
  • Eindverantwoordelijk binnen de Gemeente Zoeterwoude voor de implementatie, uitvoering en borging van het regionale bedrijfsvoeringsbeleid, inclusief werkprocessen 
  • Op tactisch en strategisch niveau bijdragen aan de realisatie van de regionale en regio-overstijgende doelstellingen 
  • Strategisch businesspartner van de gemeentesecretaris en burgemeester 
  • Onderdeel van het MT  
  • Plaatsvervangend manager Sociaal Domein (30 personen in totaal) 
  • 2e loco gemeentesecretaris 
  • Programmamanager organisatieontwikkeling (januari 2017 tot vertrek) 
  • Hoofd BHV, Hoofd Informatie en Publieke zorg binnen het Team Bevolkingszorg (rampenbestrijding en crisisbeheersing) 
  • Binnen Servicepunt71 (Shared Service Centrum Bedrijfsvoering) verband: verbindingsofficier/contractmanager, expert HRM en Juridische Zaken, onderdeel van het Werkgeversberaad en lid stuurgroep VRIS (versterken regionale I-samenwerking) 

 

Voor meer informatie over mijn loopbaan en opleidingen verwijs ik graag naar mijn curriculum vitae.

Curriculum Vitae 2025 Interim PEOPLE Management 2 0 Pdf
PDF – 88,2 KB 16 downloads

Benieuwd wat ik voor uw organisatie en medewerkers kan betekenen?